Koolitused

PRAKTILINE KUNDALINI JOOGA – TERVENDA END ISE


september 2019 - august 2020 1x kuus (L või P)
Piret Jõemägi (Jai Kartar Kaur)

Maailm on avardumas ja teadlikumaks muutumas. See info, mis oli mitte ainult sajandeid tagasi, vaid ka veel üsna hiljuti salastatud ja millele pääsesid ligi ainult väljavalitud, on tänasel päeval kõigile kättesaadav, tuleb vaid osata seda kasutada.

Kursus “Praktiline Kundalini Jooga – tervenda end ise” on ellu kutsustud eesmärgiga paotada veidi rohkem selle rikkaliku joogaliigi varasalve ust, et kogeda erinevaid tervendavaid harjutusi ja meditatsioone. Kursuse teine eesmärk on  õppida rohkem oma füüsilist keha tundma ja ka seda, kuidas emotsioonid ning  mõtted on seotud teatava kehaosa ja haigustega. Kursuse lõpuks saame korraliku tööriistakasti, kuidas end ise harjutuste ja meditatsioonide abil aidata, kui vaja peaks minema. Kursuse jooksul muutume tõenäoliselt  joogaharjutuste ja meditatsioonide abil ka tundlikumaks ning saame kehaga parema kontakti – kui oskame õigel ajal kuulata keha sõnumeid, võime edaspidi ära hoida ja leevendada füüsilisi vaevusi ning vabaneda vanadest kivistunud uskumustest ja valust.

Soovitav on võtta kogu kursus, aga saab osaleda ka üksikute moodulite kaupa.

Teemad ja kuupäevad:

28.09  Keha ilu – pealaest jalatallani. Keha on tervik.Uurime keha ehitust pealaest jalatallani; keha iga osa funktsiooni ja olemust; heidame pilgu iga kehaosa probleemide varjatud põhjustele.

12.10- Luud, liigesed lihased. Lliikuvad kehaosad moodustavad koos toestiku, mille sees me elame. See struktuur võimaldab meil liikuda ning laseb meie mõtetel, ideedel, tõekspidamistel ja tunnetel väljenduda. Kas sa kõnnid oma elus  kindlal ja rõõmsal sammul või lohistad jalgu järel?

23.11 – Seedesüsteem.Toidul on tähtis roll, see on otseselt seotud kogu meie füüsilise struktuuri ülesehitamise ja säilitamisega ning tal on tervenemisprotsessis oluline osa. See, millist toitu me sööme, näitab, millise hoole ja lugupidamisega me endasse suhtume. Kas sinu elus on midagi, mida on raske ära seedida(suhted, töö jne.)?

14.12 – Hingamiselundkond. Hingata tähendab olla elus. Sissehingates võtame endasse välismaailma, välja hingates saadame oma sisemaailma välja, et seda teistega jagada. See on vahetus – andmine ja võtmine. Kas sinu elus on andmine ja võtmine tasakaalus?

18.01 –  Süda, veri ja vereringe. Süda ja veri on vastavuses armastusega. Kui veri annab elu, siis armastus annab elule tähenduse ja suuna. Kui meis pole tugevat sidet armastusega, oleme allikast ära lõigatud, iseendale võõrad; lukus südame jaoks on terve maailm täis ebatäiuslikkust ja usaldamatust.

8.02 – Immuunsüsteem. Immuunsüsteemi ülesandeks on ära tunda võõrkehad ja hoida neid meile kahju tekitamast. See sümboliseerib võimet kaitsta end sissetungijate eest, samuti võimet teha vahet, mis kuulub meile ja mis mitte. Kas sa suudad vahet teha “mina” ja “mitte mina” vahel?

7.03 – Närvisüsteem juhib ja koordineerib keha liikumist. Saanud tajudelt informatsiooni, annab närvisüsteem selle info edasi ajule – närvisüsteemi keskusele-, mis vastutab meie mõtete, liikumise ja käitumise eest. Ajust annab kesknärvisüsteem info edasi spinaalnärvidele, sealt viivad perifeersed närvid sõnumid laiali kõikidesse kehaosadesse. Autonoomne närvisüsteem hoiab käigus keha automaatsed reaktsioonid – hingamise, südametegevuse ja seedimise. Närvisüsteem on kommunikatsioonivõrk -milline on sinu suhtlus iseendaga? Kas ja kuidas suudad sa juhtida oma elu?

4.04 – Erituselundid. Kehavedelikud vastavad meie olemuse emotsionaalsele aspektile, mis annab elule suuna, eesmärgi ja tähenduse. Nagu veri on vastavuses armastusega, nii on uriin vastavuses lõpetatud emotsioonidega, mida meil enam vaja pole. Kui neid vabaks ei lasta, upume peagi oma negatiivsusesse. See jääkainete eritamise süsteem säilitab olulist taskaalu; tegemist on puhastumisprotsessiga, mis säilitab meie kehas kooskõla. Kui raske või kerge on sinul emotsioone (eriti negatiivseid) vabaks lasta?

23.05 – Sigimiselundid. Suguelundite probleemid on sageli seotud probleemidega suhete ja seksuaalsuse vallas:aktsepteerimine või eemaletõukamine, suhtlemine või suhete puudumine, kogetud traumad, usalduse kuritarvitamine, enesevihkamine või eneseusaldus jne. Räägime ka meheks ja naiseks olemise väljakutsetest.

13.06 – Nahk on keha suurim ja tähelepandavaim elund. Naha kaudu puutume kokku maailmaga ja kõik emotsioonid kutsuvad nahas esile reaktsiooni. Nahk on meie sisima olemuse kõige välisem väljendus, tema kaudu me suhtleme teistega. Ta sümboliseerib meie väliseid piire, millest seespool oleme meie. Kas sinu piirid on paigas? Kas sa oskad  öelda “Ei”, kui seda peaks vaja minema?

5.07 – Silmad ja kõrvad võimaldavad nägemise ja kuulmise kaudu maailma tajuda. Trauma(ka psühholoogiline)  võib aistinguid sedavõrd mõjutada, et kaob võime selgelt näha ja kuulda, eriti kehtib see laste puhul (isegi vanemate omavahelise tüli pealtkuulamine või sõnaline eemaletõukamine võib mõjuda nii, et me ei taha enam näha ega kuulda; meil on soov oma meeled välja lülitada ja luua selle asemel sisemine fantaasiamaailm). Nägemis-ja kuulmishäired on seetõttu sageli seotud allasurutud tunnete või hirmudega, välismaailma äratõukamisega ja sellele oma sisemaailma eelistamisega.

9.08 – Vaimsed häired. Enamiku vaimsete probleemide puhul on vajalikud tehnikad, mis aitavad lõdvestuda stressist ja pingetest ning võimaldavad ennast näha objektiivsemalt ja selgemalt. Räägime sõltuvustest, Altzheimeri tõvest, dementsusest, depressioonist, unetusest, närvivapustusest, närvilisusest, ärevusest ja paanikahoogudest.

Päevakava:

09.45 – 10.00 kogunemine, arveldamine
10.00 – 12.00 teemale vastav kundalini jooga harjutuste kompleks ja meditatsioon
12.00 – 13.00 loeng I osa
13.00 – 14.00 lõuna
14.00 – 18.00 loeng vaheldumisi KY harjutuste ja meditatsioonidega; on  ka tööd gruppides ja küsimusi enesevaatluseks.

Mida kaasa võtta?
Pane selga mugavad riided, milles saad enda vabalt liigutada; märkmik ja kirjutusvahendid; pudel ilma mullita vett. Joogamatid, pleedid ja joogapadjad on kohapeal olemas.

Kuidas tulla?
Täpsed juhised leiad siit: https://kundalinistuudio.ee/kontakt/
Kuna Magasini tänav on kesklinna piirkond, siis laupäeviti on kuni kella 15-ni parkimine tasuline.

Mida veel arvesse võtta?
Mõned päevad enne kursuse algust püüa vältida alkoholi ja tubakatooteid, liigu rohkem, söö kergemalt (soovitavalt taimset toitu)  ja joo palju vett. Kui kasutad psühhoaktiivseid aineid või narkootikume, siis see kursus ei ole sinu jaoks. Antidepressandid ei ole takistuseks.

Registreerimine ja osaluspanus:
Kursusel osalemiseks on vajalik eelnev registreerimine: kundalinistuudio@gmail.com hiljemalt 2 päeva enne kursuse algust.
Osaluspanus ühe päeva eest on 100€ (need, kes on sõlminud stuudioga joogatundides käimise lepingu ja tasuvad igakuiselt kuutasu, on soodustus 10%)
Juhul, kui  tasuda esimesel moodulil (28.09) kogu kursuse eest korraga, on soodushind 1080€ (ühe mooduli tasu 90.00; lepingulistel joogaõpilastel on ka sel juhul soodustus 10% ja kogu kursuse maksumus 972.00)

Kui on soov tasuda kogu kursuse eest korraga, aga tuleb ette puudumisi, siis saab need moodulid järgi teha järgmise aasta kursusega.
Kui soovid kohapeal lõunat süüa (maitsev ja tervislik taimetoit mahedast toorainest kas Karini või Heleni koduköögist), siis lisandub toiduraha 6€.

Juhendajast.
Kursust juhendab Piret Jõemägi (Jai Kartar Kaur)

Kundalini joogaga puutusin esmakordselt kokku 2001 aastal(Marika Blossfeldt).  2008 aastal lõpetasin Londonis Karam Kriya Rahvusvahelise Joogakooli  I taseme ja 2016 aasta sügisel kundalini jooga õpetajate II taseme. Alates 2007 aasta augustist olen andnud regulaarselt joogatunde ja viinud läbi kundalini jooga algajate kursuseid. Olen Lõpetanud Holistika Instituudi esimese lennu (Marina Paula Eberth)  ja töötanud 12 aastat  holistilise regressiooniterapeudina; olen läbinud  Sat Nam Rasayani (meditatiivne tervendamine) I taseme aastase väljaõppe (Gurudev Singh (Itaalia), Annika Akal (Rootsi), Fateh Singh(Hispaania) Soomes; õppinud 3 aastat Karam Kriya numeroloogiat (neist 2 viimast aastat numeroloogiliseks nõustajaks, juhendajad Hari Krishnan Singh (Holland), Meherbani Kaur(Itaalia), Ardas Singh (Hispaania), Sat Karam Singh (Rootsi)); täiendanud end Gordoni Perekoolis; 1-aastasel vabastava hingamise kursusel( Lena Kristina Tuulse ,Rootsi); anatoomias ja füsioloogias (dr. Toomas Põld ja Ege Johanson, FT, PhD). Puutunud kokku süsteemse pereteraapia, kognitiivse käitumisteraapiaga, psühhopatoloogiaga, psühhofarmakoloogiaga, perekonstellatsioonitehnikaga (Yena Maria Andersen, Taani), Viie Rütmi Tantsu meetodiga (Berit Hague, Rootsi/Norra). Olen alustanud joogaõpingutega ATA-s (Aquarian Trainer Academy, USA), et  lähitulevikus hakata välja õpetama  I taseme kundalini jooga õpetajaid.

Joogi Bhajan, PhD, on kirjutanud, et inimese sünniõigus on olla õnnelik. Mul on suur au olla sinu teejuhiks sel teel.