Jooga

Kundalini jooga Yogi Bhajani, PhD traditsiooni järgi

 

Mis on kundalini jooga?

Selleks, et paremini mõista kundalini jooga olemust, tuleks alustada sellest, mis on jooga?

Mõne arvates on jooga religioon; teised jällegi mõtlevad, et jooga on tervisesport; kolmandad arvavad, et tegu on psühholoogilise süsteemiga, elustiiliga jne.
Mõiste “jooga” juured on sanskriti keeles (“jugit”) ja tähendab see ühendust, linki. Mida me siis jooga abil ühendame? Ühelt poolt  erinevate aspektide ühendus iseendas (hing, meel, keha) selleks, et kasutada oma kogupotensiaali;  teisalt on jooga  individuaalse teadvuse ühendamine Universaalse Teadvusega, et avarduda, et kogeda Lõpmatut Ennast.

Kui nüüd veidi lihtsamalt sõnastada, siis jooga on abivahend, mis õige kasutuse korral aitab elu elusamaks muuta, luues parema füüsilise ja emotsionaalse heaolu, turgutades meele selgeks ja aidates sügavuti mõista, mis on sulle tegelikult oluline, kes sa oled? kust sa tuled? kuhu lähed? Jooga on äärmiselt praktiline lähenemistee heale tervisele ja õnnelikkusele. Jooga on väga “eluline”. Jooga on pigem liigsest vabanemine kui millegi lisamise tee (oma füüsilise keha, emotsioonide ja meele puhastamine). Jooga aitab jõuda parema enesemõistmiseni. Jooga õpetab elama oma elu teadlikult (80% – 90% kulgeb meie elu iseeneslikult ning teadvustamatult, me sisuliselt magame püstijalu ja tegutseme nagu robotid). Jooga abil on võimalik kogeda oma Tõelist Mina ning ajapikku õppida jäämagi Iseendaks ning tegutsema vastavalt oma Tõelisele Olemusele. See ongi Eneserealisatsioon.

Kundalini jooga

Nii, nagu kõik jõed voolavad ookeani, on kõikide joogaliikide eesmärgiks kundalini tõusmine. Mis on kundalini? See on inimese kogupotentsiaal. See on oma potensiaali kasutamine täies mahus. Joogi Bhajan

Joogide poolt aastatuhandete vältel välja töötatud kundalini jooga tehnoloogia on pärit Indiast, mis jõudis läbi Harbhajan Singh Khalsa Yogiji (Yogi Bhajan, PhD) 1969 aasta läände. Joogi Bhajan pani aluse ka Kundalini Jooga Uurimisinstituudile (KRI, Kundalini Yoga Research Institute, USA) ning ülemaailmsele organisatsioonile „3HO” (healthy, happy, holy – terve, õnnelik, püha), mis koondab enda alla sadu tuhandeid inimesi üle planeedi, kes on valinud oma teeks kundalini jooga.

 VAATA JOOGI BHAJANI ELU TUTVUSTAVAT VIDEOMATERJALI: 

http://m.youtube.com/watch?v=iZc-4R-BeD4&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DiZc-4R-BeD4

Kõik joogaliigid on väga head, küsimus on selles, milline joogaliikidest just sulle kõige paremini sobib. Joogi Bhajan on öelnud, et erinevad joogaliigid on nagu teemandi erinevad tahud – kundalini jooga on teemant ise, sest ta ühendab endas kõikide teiste joogaliikide erinevad küljed. Kundalini jooga on intensiivsem ja dünaamilisem, hõlmates endasse füüsilisi harjutusi (kriyad), hingamistehnikat (pranayama), kehaasendeid (asanad), kätehoiakuid (mudrad), loitsimist (mantrad), lõdvestusi ja meditatsioone.


KKK

Mis on kundalini? Millega see sarnaneb, kui kundalini energia tõuseb?Kundalini on energia nimetus. Kundalini energia on inimese koguenergia. Tavaliselt kasutame ainult osa oma potensiaalist, sest suur osa energiast on inimestel teatud põhjustel blokeerunud. Kui kundalini energia on vabanenud, inimene terveneb nii keha meele kui ka hinge tasandil; kogu energiasüsteem toimib parimal võimalikul moel. Kui kundalini energia ärkab/tõuseb, siis inimese teadvus avardub, teadlikkus suureneb – inimene hakkab nägema n.ö suurt pilti ja lõpetab elamise kujutluspiltides – kõik muutub väga selgeks, muutub asjadest arusaamine. Hakkad teadvustama n.ö teist plaani – seda, mis on näilise pealispinna taga. Individuaalne teadvus saab üheks universaalse teadvusega.

Kui kundalini energia ärkab, siis täituvad kõik  keharakud energiaga, tunned ennast rohkem elusana. Selline tunne on, nagu kehast oleks vool läbi lastud – lülisammas on tulikuum, kõik elab, vibreerib, säriseb; energiakeskused ja siseorganid, mis asuvad konkreetsete energiakeskuste piirkonnas, töötavad laitmatult; avalduvad võimed, millest sa varem teadlik polnud (näiteks kätega tervendamine vms.). Kõik tajud: nägemine, kuulmine, haistmine, maitsmine, puudutuse tundlikkus muutuvad väga erksaks.

Loe erinevate inimeste kogemusi kundalini energia tõusu kohta Gurmukh Kauri raamatust:

http://www.amazon.com/Kundalini-Rising-Exploring-Energy-Awakening/dp/1591797284/ref=sr_1_3?s=books&ie=UTF8&qid=1306054314&sr=1-3

Kas kundalini energia on ohtlik?

Kundalini energia on kõige võimsam energia, mida inimene on võimeline kehas kogema. Kundalini energia on inimese kogupotensiaal, kõik tema varjatud võimalused. Kundalini energia tõus ei ole ohtlik, kui inimene on maandatud; kui tal on tugev närvisüsteem, balanseeritud näärmed, tugev elektromagnetväli; kui inimene on teadlik sellest, mida ja kuidas ta teeb. Ilma eelneva ettevalmistuseta käbinäärme stimulatsioon on ohtlik, eriti kui sinna juurde tarvitada alkoholi või psühhoaktiivseid aineid.

Kundalini energia võib vabaneda ka spontaanselt (trauma, kukkumine sabakondile, pikaaegne stress, šokk jne) ; kui inimene ei saa aru, mis temaga toimub, siis võib see olla vägagi hirmutav kogemus.

Joogatunnis toimub järk-järguline, balanseeritud kundalini energia vabastamine kindlate, äraproovitud harjutuste ja meditatsioonide abil. Inimene õpib tasapisi ennast maandama ja energiat  kanaliseerima.

Ei soovita juhuslikult kättesattunud kundalini energia tõstmise meditatsioone praktiseerida; leia endale õpetaja Eesti Kundalini Jooga Õpetjatajate kodulehelt (www.kundaliniyoga.ee) ja küsi nõu.

Milline vahe on joogainstruktoril ja joogaõpetajal?

Joogainstruktor omab praktilisi teadmisi joogatehnoloogiast, infot ja oskusi, kuidas harjutusi ja harjutuste komplekse tehniliselt õigesti sooritada. Joogainstuktor õpetabki joogat kui harjutuste kompleksi – see on nagu võimlemistund. Kahtlemata igati hea ja kasulik.
Joogaõpetaja (yogi, yogini) on aga see inimene, kes lisaks praktilistele, tehnistele teadmistele on ühenduses Universaalse Teadvusega; kes on läbi teinud või tegemas isikliku transformatsiooniprotsessi igal tasandil ja kes on kogenud kõike seda, mida toob endaga kaasa kundalini energia tõus.

Millistest oleks kasulik loobuda, kui joogaga tegelema hakata?

Valge suhkur – nõrgestab närvisüsteemi; üks stressi allikatest; viib kehast B vitamiini välja; võib tekitada südameprobleeme.
Sool – takistab organismil kaltsiumi omistamist, tekitab kroonilist väsimust, mõjub halvasti neerupealistele, kõrgvererõhutõve üks tekitajatest, mõjub halvasti maole ja südamele
Nikotiin –kaotab kehast C-vitamiini ja rauda
Valge sai – viib välja toitaineid, B-vitamiini
Alkohol – lisaaine, kahjustab keha, koormab maksa
Kofeiin – mõjutab koordinatsiooni, mälu, taju, tekitab stressi südamele, tõstab kolesterooli taset, ärritab magu, takistab seedimist, häirib und.

Liha – lihas sisalduva kusihappe tõttu muutub liha tarbiva inimese keha PH happelisemaks, see on paljude haiguste põhjustajaks (k.a vähk); neil, kes söövad liha, on palju keerulisem meditatsiooni ajal keskenduda, sest meel on ärevam

Piim – piimatoodetest on võimalik samamoodi sõltuvusse jääda, nagu valgest suhkrust või kohvist; piimatooted tekitavad kehas palju lima ning see hoiab energiat kinni. Piimatoodete järajätmisel väheneb tavaliselt söögiisu ning inimesed kogevad seda, et neil on rohkem energiat.

Kui olen hommikul joonud klaasi šampanjat ja tahan õhtul joogatundi tulla, kas see oleks õige?

Targem on sellel päeval joogatunnist loobuda. Alkoholi, psühhoaktiivseid aineid ning kundalini joogat koos me EI KASUTA. Isegi kui oled eelmisel õhtul rohkem alkoholi tarbinud, siis jäta järgmisel päeval tund vahele.

Kui mul on terviseprobleeme, kas võin siis kundalini jooga tundidest osa võtta?

Sõltub probleemist. Tavaliselt mõjub jooga hästi ka erinevate tervisehädade puhul. Kui näiteks trauma tagajärjel ei saa inimene mõnda harjutust sooritada, siis on ka alternatiivsed variandid kaasategemiseks ning inimene saab siiski harjutuste kompleksist osa võtta.
NB! Terviseprobleemide puhul tuleks kindlasti enne oma perearstiga konsulteerida jooga sobivuse osas.

Kui kaua enne joogatundi ei tohiks süüa? Miks?

Viimane toidukord võiks olla 2-3 tundi enne joogasse tulekut. Miks? Tihti teeme füüsiliselt päris raskeid harjutusi ja süda võib pahaks minna. Teiseks – kui tulla tundi otse söögilauast, siis läheb organismi energia seedimisele ja inimene ei jaksa midagi teha. Kui kõht on enne joogatundi väga tühi, siis võib süüa puuvilja, juurvilja või juua mahla.

Kui palju peaks päeva jooksul vett jooma?

Selleks, et neerud saaks korralikult oma tööd teha ja et jääkained saaks väljutatud, oleks hea juua vähemalt 8 klaasi naturaalset ilma mullideta vett (mahl ja tee sinna hulka ei kuulu).

 

Mida kundalini jooga annab?

1. Õpid oma keha tundma – tekib suurem teadlikkus kehas toimuvatest protsessidest, kontrollima ja parimal moel kasutama.Muutud sitkemaks, vastupidavamaks ja paindlikumaks; sinu füüsiline vorm paraneb, sest töötavad kõik lihasgrupid. KJ tugevdab ja ehitab lihaseid, sest lihas, mida ei kasutata pidevalt, hakkab atrofeeruma.
2. Üldine tervislik seisund paraneb.KJ tegeleb immuunsüsteemi ja närvisüsteemi tugevdamisega, kogu organismi puhastamise ja tasakaalustamisega.
3. Stimuleerib kehavedelike ringlust. Suurenenud südamelöökide ja sisemiste kudede ja organite massaazi tõttu suurendab KJ vere, lümfi ja teiste kehavedelike ringlust. Veri peab liikuma varvastest südameni. Varvastes ei ole teist südant, mis pumpaks ja võitleks maa külgetõmbejõuga. Veenides on klapid, mis takistavad verd uuesti alla langemast, nii et joogaharjutused, mis suruvad jalgu ja alakeha, aitavad tuua vere veenidest südamesse. Veri peab jõudma ajju. Seda abistavad kõik joogaasendid, kus pea on madalamal kui keha. Lümfiringlus, oluline immuunsüsteemile, toimub läbi kaudse lihastesurve. Lümfisüsteemil ei ole samaväärset organit nagu vereringel süda, nii et joogaharjutuste surve töötab intensiivselt lümfiringlusega. Sisenõrenäärmetel, tervise valvuritel, ei ole lihaseid, mis viiksid nende eritised verre. Jooga masseerib näärmeid, tühjendab neid, hoiab nad elavad ja aitab neil omavahel suhelda. Paljud joogaharjutused hõlbustavad sisenõrenäärmete tööd stimuleerides ajuripatsit läbi rütmilise hingamise ning läbi heli ja mantra rütmi.
4. Koed puhastuvad. Ükskõik kui õigesti me ka ei toituks, kiputakse ületama oma keha isepuhastuse võimet. Kusihape, kaltsiumikristallid ja paljud teised jäätmed ja mürgid ladestuvad kudedesse ja liigestesse. Nad muudavad meid kangeks ja põhjustavad palju haigusi. Lihaste venitus ja sisemine massaaz toovad jäätmed tagasi ringlusse, nii et kopsud, neerud, soolestik ja nahk on võimelised neid eemaldama.
5. Koordinatsioon ja aju poolkeradevaheline töö paraneb.
6. Muutud rahulikumaks. Õpid, kuidas keerulistes olukordades neutraalset meelt säilitada ja tasakaalu saavutada.
7. Saad parema kontakti oma sügavama olemusega. Tunnetuse, intuitsiooniga, mis aitab sul aru saada, kes sa oled ja mis on su eesmärk elus.
8. Saad lisaenergiat ning õpid, kuidas seda ise „toota”.

 

 

 

 

 

 

 

 


Mis on Sadhana?

Sadhana on igapäevane varahommikune joogide distsipliin (Japji retsiteerimine, füüsiliste harjutuste kompleks, mantrad – kokku 2,5 tundi). Pärast Sadhanat oled sa tasakaalus, kontaktis iseenda ja kogu Universumiga. Sadhana on hea võimalus puhastada alateadvust.  Sadhana on võit enese üle; Sadahana on võit aja ja ruumi üle.
Infot Tallinnas toimuvate Sadhanate kohta leiad Eesti Kundalini Jooga Õpetajate kodulehelt: www.kundaliniyoga.ee

Miks mul pea vahel pärast joogatundi valutab?

See võib tingitud olla puhastusprotsessist.
Ükskõik, millise eesmärgiga kriyat me ka ei teeks, ikka toimub keha puhastamine; harjutuste mõjul vabanevad toksiinid. Kui sümptomid on pidevad ja peavalu on väga tugev, siis tuleks nõu pidada arstiga. On väga hea juua rohkem vett, et keha saaks end ise puhastada. Samuti liigu rohkem.

Olen harrastanud erinevaid joogaliike. Miks mõned asendid on kundalini joogas teistsugused, kuigi nimed on samad?

Joogas on 84 põhiasendit – neid kõiki oleme teinud juba emaüsas.
Paljudel asenditel on mitmeid variante; aktiivsed ja passivsed vormid. Kundalini jooga on palju muutunud sellest ajast, kui ta väljus Indias kinnisest valitute ringist ja teda hakati Indias avalikult õpetama; kundalini jooga on palju muutunud ka sellest ajast, kui Joogi Bhajan hakkas seda lääne inimestele edasi andma. Joogi Bhajan on muutnud kundalini jooga selliseks, et seda saab integreerida oma igapäevaellu (“yoga for householders”) – sa ei pea olema askeet, et kundalini jooga harjutusi ja meditatsioone praktiseerida. Tihti kasutame kundalini joogas ka mingi asendi modifitseeritud varianti. Samuti on kundalini joogas ka mõned asanad (asendid) ja mudrad(käteasendid), mis teiste joogalikide puhul levinud ei ole.

Mis on Valge Tantra?

Ühe silmapilgutuse jooksul vabastab meel 1000 mõtet. Osad mõtted liiguvad meist läbi, osad jäävad aga alateadvusesse ja hakkavad mõjutama meie teadvust, meie käitumist, suhteid, otsuseid;  seda, kuidas me maailma tajume ja sellest aru saame. Osad mõtted muutuvad emotsioonideks, ihadeks, fantaasiateks. Selle asemel, et ise oma meelt juhtida – olla oma elu peremees, juhib meel hoopis meid, põhjustades impulsiivseid otsuseid, stressi ja teadvustamata mitteharmoonilist suhtlust. Valge Tantra Jooga võimaldab meil liikuda teatud kindlate meditatsioonide abil oma alateadvusesse ja lõhkuda nende abil alateadlikke blokeeringuid; küllaltki lühikese aja jooksul on võimalik kogeda selle “prügi” vabanemist, mida me oma meeletasandil kanname. Valge Tantra tehnika võimaldab sul ennast näha väga selgesti – otsekui peeglist. Kui sa näed ennast selgelt ja tegutsed igal ajahetkel oma elus selgusega, on võimalik kogeda suuri muutusi; sinu meel, keha ja hing saab tegutseda koos ühena. See on teekond personaalse vabaduse ja avardumiseni.

Valge Tantra Joogat tehakse grupimeditatsioonis paaris. Sa istud  paarilisega näod vastamisi ja järgid  instruktsioone, mida jagab Mahan Tantric. Iga Valge Tantra Jooga workshop koosneb 6-8 erinevast meditatsioonist, kus on väga kindel asend (asana), mentaalne fookus, käteasend (mudra), hingamistehnika (pranayama) ja/või mantra. Vahel kasutatakse ka muusikat. Iga meditatsion kestab 31 – 62 minutit. Iga meditatsiooni vahel on väike paus. Osaleja  kannab valgeid riideid, pea peab olema kaetud. Valge Tantra Jooga workshopi atmosfäär on väga sõbralik, toetav, kõrgendav; ümbrus rahulik.

Ühepäevaseid Valge Tantra Jooga workshope on võimalik kogeda maailma erinevates joogakeskustes (paraku Eestis seda võimalust veel ei ole). Eestile kõige lähemad linnad, kus Valget Tantrat läbi viiakse on Stockholm, Moskva ja London.  Igasuvisel Euroopa Kundalini Jooga festivalil Prantsusmaal on Valget Tantrat võimalik kogeda kolmel päeval järjest ja see on ka festivali kulminatsiooniks.

Vaata rohkem infot: www.whitetantricyoga.com